MEGA CIVILIZATION: Πώς παίζεται το παιγνίδι


Ο ΓΥΡΟΣ
Το παιγνίδι παίζεται με γύρους. Κάθε γύρος διαιρείται σε φάσεις και αυτές σε κάποιες περιπτώσεις με την σειρά τους σε υπο-φάσεις. Σε κάθε φάση οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται από όλους τους παίκτες ταυτόχρονα ή με συγκεκριμένη σειρά. Στο τέλος κάθε γύρου οι παίκτες ελέγχουν εάν έπιασαν τους στόχους τους, οπότε ξεκινά η διαδικασία για να δούμε τον νικητή του παιγνιδιού ή την εκκίνηση ενός νέου γύρου. 
Για να δούμε όμως με την σειρά των ενεργειών που έχει κάθε γύρος:

ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ (A.S.T)

Σε περιπτώσεις που υπάρχει ισοπαλία δυνάμεων ανάμεσα στους παίκτες, και αν δεν υπάρχει σαφής καθορισμός, οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν να κάνουν τις δραστηριότητές τους βάσει της κατάταξής τους στον Πίνακα Αρχαιολογικής Μεταβολής. Βέβαια, για την οικονομία χρόνου, οι παίκτες μπορούν να κάνουν τις δραστηριότητές τους ταυτόχρονα. Αν όμως κάποιος από τους παίκτες επιμείνει να ακολουθηθεί η σειρά Π.Α.Μ., θα πρέπει να τον ακολουθήσετε και να περιμένουν οι παίκτες την σειρά τους, με την ακριβή σειρά κατάταξης. Οι παίκτες δεν μπορούν να περάσουν σε επόμενη φάση πριν από την σειρά τους.

Ο ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

Σε αρκετά σημεία οι κανόνες αναφέρουν τον "Δικαιούχο". Ο "Δικαιούχος" είναι ο παίκτης που ελέγχει κάποιο γεγονός και συνήθως είναι απρόσβλητος από κάποιες αρνητικές επιπτώσεις. Ο παίκτης που είναι "Δικαιούχος" μπορεί να βγει κερδισμένος, μπορεί και όχι.

Ο "Δικαιούχος" ορίζεται ως εξής: Ο παίκτης που έχει τις περισσότερες πόλεις στον αποθεματικό του. Στην περίπτωση ισοπαλίας, δικαιούχος γίνεται ο παίκτης με τις περισσότερες μάρκες στο αποθεματικό του. Στην περίπτωση που υπάρχει και πάλι ισοπαλία, ακολουθήστε την κατάταξη Π.Α.Μ. Στην περίπτωση των συμφορών, υπάρχει σαφέστερος ορισμός. Στην περίπτωση αυτή διαβάστε το Κεφάλαιο 8:Οι Συμφορές.


Η ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΦΑΣΕΩΝ
1. Συλλογή Φόρων
2. Αύξηση πληθυσμού (και Καταμέτρηση)
3. Κίνηση
4. Σύγκρουση
5. Κατασκευή Πόλεων (Απομάκρυνση του πλεονάζοντος πληθυσμού, έλεγχος υποστήριξης των πόλεων).
6. Απόκτηση καρτών εμπορίου
7. Εμπόριο
8. Επιλογή των Συμφορών
9. Επίλυση των Συμφορών
10. Ειδικές Ικανότητες
11. Απομάκρυνση του πλεονάζοντος πληθυσμού, έλεγχος υποστήριξης των πόλεων.
12. Αγορά Καρτών Πολιτισμικής ανάπτυξης.
13. Μετατόπιση των δεικτών στον Πίνακα Αρχαιολογικής Μεταβολής.




1. ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΟΡΩΝ (η διαδικασία γίνεται ταυτόχρονα για όλους τους παίκτες).
1.1. Συλλογή φόρων: Όλοι οι παίκτες πρέπει υποχρεωτικά να μεταφέρουν 2 tokens στο θησαυροφυλάκιο τους για κάθε πόλη που έχουν κατασκευασμένη. Αν οι φόροι πληρωθούν  τότε προσπερνάτε το  βήμα 1.2.  
1.2 Φορολογικές Επαναστάσεις: Αν ένας παίκτης δεν έχει να πληρώσει τους φόρους του τότε ο παίκτης που έχει τις περισσότερες πόλεις στην αποθήκη του μπορεί να αντικαταστήσει όποια πόλη επιθυμεί με μία δική του. Αν ο δικαιούχος δεν έχει αρκετές μάρκες πόλων ώστε να αντικαταστήσει την πόλη που κέρδισε, τότε επιλέγεται ένας νέος δικαιούχος. Σε περίπτωση που όλοι οι παίκτες έχουν και τις 9 πόλεις τους στο παιγνίδι, τότε η επαναστατημένη πόλη καταστρέφεται. Η πόλη μετά την αλλαγή κυριότητας δεν παράγει έσοδα ούτε χρειάζεται να ελεγχθεί για υποστήριξη. 

Αν δύο παίκτες έχουν υποστεί φορολογική επανάσταση τότε ακολουθείται η σειρά A.S.T. Αν κάποιος παίκτης υποστεί φορολογική επανάσταση, δεν μπορεί να γίνει δικαιούχος της δικής του πόλεως ούτε ενός άλλου παίκτου.  

2. ΑΥΞΗΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ (η διαδικασία γίνεται ταυτόχρονα για όλους τους παίκτες αλλά και με A.S.T)
2.1 Αύξηση πληθυσμού: Όπου υπάρχει ένα token πληθυσμού προσθέτουμε άλλο ένα. Εκεί που υπάρχουν 2+ προσθέτουμε 2 tokens.
2.2 Καταμέτρηση: Μετά την τοποθέτηση των tokens στον χάρτη καταμετρούμε πόσα είναι αυτά και αλλάζουμε αναλόγως την θέση μας στον Πίνακα Καταμέτρησης.

3. ΚΙΝΗΣΗ
Κάθε token μπορεί να μετακινηθεί σε μία διπλανή περιοχή από εκεί που βρίσκεται. Δεν μπορεί να περάσει περιοχή που υπάρχει νερό. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει πλοίο το οποίο μπορεί να δημιουργηθεί σε αυτόν τον γύρο. Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί πληρώνοντας 2 tokens πληθυσμού στην περιοχή όπου θα κατασκευαστεί ή ένα token πληθυσμού στην περιοχή όπου θα κατασκευαστεί και ένα από άλλη περιοχή, ή δύο tokens θησαυρού, ή  token πληθυσμού και ένα token θησαυρού. Τα πλοία μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 5 tokens πληθυσμού μέχρι τέσσερεις περιοχές μέσω παράκτιων περιοχών. 

4. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Ο βασικός κανόνας για την σύγκρουση είναι πως προηγούνται όλες οι συγκρούσεις μεταξύ των tokens και μετά οι συγκρούσεις μεταξύ tokens  και πόλεων.
4.1 Σύγκρουση μεταξύ tokens: Ο παίκτης που έχει τα λιγότερα tokens αφαιρεί πρώτος και συνεχίζουν εναλλάξ με τον παίκτη με τον οποίον μάχεται έως ότου να υπάρχουν tokens ίσα με το πληθυσμιακό όριο της περιοχής που βρίσκονται. Εάν έχουν τον ίδιο αριθμό tokens τότε αφαιρούν ταυτόχρονα με τον αντίπαλο.
4.2 Σύγκρουση με πόλεις: Ο βασικός κανόνας αναφέρει πως η μάχη μεταξύ πόλεως και λιγότερων από 7 tokens είναι εξ ορισμού αποτυχημένη. Αν επιτεθούν από 7 και άνω tokens τότε η πόλη αντικαθίσταται από 6 tokens και η μάχη διεξάγεται με τρόπο που αναφέραμε. Στην περίπτωση όπου ο επιτιθέμενος κερδίσει την μάχη τότε μπορεί να πάρει μία τυχαία κάρτα εμπορίου από τον παίκτη του οποίου άνηκε η πόλη και μέχρι 3 tokens θησαυρού. 

5. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΟΛΕΩΝ
Η φάση αυτή χωρίζεται σε τρεις υποκατηγορίες:
5.1 Την κατασκευή των πόλεων,
5.2 Την απομάκρυνση του επιπλέον πληθυσμού,
5.3 Τον έλεγχο εάν υπάρχει υποστήριξη της πόλεως από αγροτικό πληθυσμό.

5.1 Κατασκευή πόλεων: Για να κατασκευασθεί η πόλη χρειάζεται 6 tokens πληθυσμού για περιοχή που έχει σύμβολο τετράγωνο και 12 tokens πληθυσμού για οποιαδήποτε περιοχή.
5.2 Αφού ολοκληρωθεί το κτίσιμο της πόλεως όποιο token πληθυσμού υπάρχει ακόμη, αφαιρείται.
5.3 Κάθε πόλη για να διατηρηθεί θα πρέπει να υποστηρίζεται από δύο tokens πληθυσμού. Εάν δεν υπάρχουν τότε θα πρέπει η πόλη να αντικατασταθεί από τόσα tokens όσα επιτρέπει το όριο πληθυσμού της περιοχής. Τα νέα tokens μπορούν να προσμετρηθούν στην υποστήριξη των πόλεων.

6. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΑΡΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
6.1 Απόκτηση καρτών εμπορίου: Κάθε παίκτης, ξεκινώντας με εκείνον που έχει τις λιγότερες πόλεις, τραβάει κάρτες μία κάρτα εμπορίου από κάθε στοιβάδα ανάλογα με τον αριθμό των πόλεων που διαθέτει. Αν δηλαδή έχει τρεις πόλεις τραβάει μία από την  πρώτη στοιβάδα, μία από την δεύτερη και μία από την Τρίτη. Σε περίπτωση όπου κάποια από τις στοιβάδες είναι κενή τραβάει μία κάρτα Νερού.
6.2 Επί πλέον αγορές: Ο κάθε παίκτης μπορεί να αγοράσει μία κάρτα από την στοίβα 9 με την πληρωμή 15 tokens θησαυρού.

7. ΕΜΠΟΡΙΟ
Η Φάση αυτή καλό θα ήταν να λειτουργήσει με ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. 10’ είναι αρκετά. Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει να υπάρξει και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ό,τι αρέσει σε εσάς και στην παρέα σας. 
Η ανταλλαγή καρτών εμπορίου γίνεται ως εξής. Κάθε παίκτης δηλώνει το ελάχιστο τρεις κάρτες τις οποίες θέλει να δώσει. Δύο από αυτές είναι ανοικτές στον κόσμο για να διαπιστώσουν ότι είναι αληθινές. Οι υπόλοιπες κάρτες μπορούν να είναι ό,τι να ’ναι. Άπαξ και υπάρξει συμφωνία η ανταλλαγή των καρτών γίνεται ταυτόχρονα χέρι με χέρι.

8. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΜΦΟΡΩΝ
Όλοι οι παίκτες ειλικρινώς δηλώνουν τον αριθμό των Συμφορών που κρατούν στο χέρι τους τοποθετώντας τες με την πλάτη επάνω. Κάθε παίκτης δεν μπορεί να έχει στο χέρι του πάνω από τρεις Συμφορές, εκ των οποίων μέχρι 2 Μείζονες (Είτε εμπορεύσιμες ή μη εμπορεύσιμες) ή 3 Ελάσσονες και καμία διπλή.

9. ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΜΦΟΡΩΝ
9.1 Όλοι οι παίκτες εμφανίζουν ταυτόχρονα τις Συμφορές τους. Από εκεί και πέρα κάθε παίκτης, με σειρά Α.S.T, επιλύει τις ελάσσονες συμφορές του. Σε περίπτωση που έχει πάνω από μία τις εκδηλώνει με τον αύξοντα αριθμό της στοιβάδας που ανήκει.
9.2 Ένας παίκτης επιλύει όλες τις Μείζονες Συμφορές με αύξοντα αριθμό. Οι Μη Εμπορεύσιμες επιλύονται πρώτες. 

10. ΕΙΔΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Κάθε παίκτης, με σειρά Α.S.T, μπορεί να επικαλεσθεί τις ειδικές ικανότητες που έχουν κάποιες κάρτες Πολιτισμικής Ανάπτυξης.

11. ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ

12. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΑΡΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Κάθε παίκτης, με σειρά Α.S.T, μπορεί να αγοράσει Κάρτες Πολιτισμικής Ανάπτυξης πληρώνοντας το αναγραφόμενο κόστος  της κάρτας που επιθυμεί. Αυτό μπορεί να γίνει είτε πληρώνοντας με κάρτες εμπορίου, είτε με πίστωση από άλλες κάρτες Πολιτισμικής Ανάπτυξης, είτε με πίστωση που έλαβε από άλλες κάρτες Πολιτισμικής Ανάπτυξης, είτε με tokens θησαυρού, είτε με συνδυασμό των παραπάνω.
Για να υπάρξει συντόμευση χρόνου αυτή η φάση μπορεί να γίνει ταυτόχρονα για όλους τους παίκτες αντί με σειρά Α.S.T.

Ο μέγιστος αριθμός καρτών που μπορεί να κρατήσει στο χέρι του ο κάθε παίκτης είναι:
8 για παιγνίδι με 5 έως 11 παίκτες
9 για παιγνίδι με 12 έως 18 παίκτες

13. ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ 
13.1 Κάθε παίκτης, με σειρά Α.S.T, αν ικανοποιεί τα κριτήρια του παιγνιδιού τότε μετατοπίζει την θέση του δείκτη του κατά ένα τετράγωνο εμπρός. 
Αν κάποιος παίκτης δεν έχει καμία πόλη επάνω στον χάρτη τότε ο δείκτης του μετατοπίζεται κατά ένα τετράγωνο πίσω.

Στο τέλος τοποθετούμε τις κάρτες εμπορίου που παίχθηκαν ή πετάχτηκαν στην διάρκεια του παιγνιδιού σε στοίβες ανάλογα με την αριθμητική τους αξία. Τις ανακατεύουμε συμπεριλαμβανομένης και των εμπορεύσιμων Συμφορών. Στο τέλος του ανακατέματος τοποθετούμε τις μη Εμπορεύσιμες Συμφορές. Μετά τοποθετούμε τις κάρτες ακριβώς κάτω από τις προϋπάρχουσες στην στοίβα από τις οποίες τις πήραμε. 

ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΓΝΙΔΙΟΥ
Ο νικητής του παιγνιδιού είναι εκείνος που έχει μαζέψει τους περισσότερους πόντους νίκης.
1 πόντος νίκης δίνεται για κάθε πόλη πάνω στον χάρτη
1 πόντος νίκης δίνεται για κάθε κάρτα πολιτισμικής ανάπτυξης που έχει κόστος κάτω από 100
3 πόντοι νίκης δίνονται για κάθε κάρτα πολιτισμικής ανάπτυξης που έχει κόστος  100 έως 199
6 πόντοι νίκης δίνονται για κάθε κάρτα πολιτισμικής ανάπτυξης που έχει κόστος  άνω των 200.
5 πόντοι νίκης δίνονται για κάθε τετράγωνο που προχώρησε ο δείκτης A.S.T
5 επιπλέον πόντοι νίκης εάν ένας και μόνο ένας παίκτης πέρασε το τετράγωνο της Ύστερης Εποχής του Σιδήρου. 






Comments