THE HORUS HERESY: BETRAYAL AT CALTH-Πώς παίζεται το παιγνίδι


Η Αίρεση του Ώρου ξέσπασε εντός του προεξέχοντος Ούλτραμαρ. Ολικός πόλεμος σαρώνει απ' άκρη σ' άκρη τον κάποτε ένδοξο κόσμο του Καλθ, καθώς καταστράφηκε από την ραδιενεργή κόλαση που έφερε ο δηλητηριώδης ήλιος του. Οι Ultramarines, έχοντας υποστεί καταστροφικό πλήγμα από τους προδότες Word Bearers, αναγκάστηκαν να αναζητήσουν καταφύγιο στις υπόγειες στοές που διαπερνούν τον πλανήτη. Την ίδια οδό ακολούθησαν και οι Word Bearers, αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν το αιρετικό τους έργο κυνηγώντας κάθε Ultramarine, σφάζοντάς τους με crozius και bolter.   

Ο Πίνακας του Παιγνιδιού

Κάθε πινακίδα χωρίζεται σε εξάγωνα. Μοντέλα από τον ίδιο στρατό μπορούν να μοιραστούν ένα εξάγωνο (δείτε την χωρητικότητα του εξαγώνου παρακάτω). Μοντέλα από διαφορετικό στρατό δεν μπορούν ποτέ να μοιραστούν το ίδιο εξάγωνο. 

Κάποια εξάγωνα είναι γεμάτα με βράχους, μηχανήματα ή άλλα εμπόδια. Αυτά ονομάζονται Εμποδισμένα Εξάγωνα και διακρίνονται από την κόκκινη γραμμή που υπάρχει στο περίγραμμά τους. Οι κενοί χώροι στις άκρες των πινάκων θεωρούνται και αυτοί ως Εμποδισμένα Εξάγωνα.

Κάποια εξάγωνα είναι γεμάτα με ερείπια, κατεστραμμένα μέρη κτηρίων και άλλα τέτοια συντρίμμια που προκαλούν οι πολεμικές επιχειρήσεις. Αυτά τα εξάγωνα ονομάζονται Εξάγωνα Ερειπίων, και διακρίνονται από την διακεκομμένη λευκή γραμμή στο περίγραμμά τους. 





ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Ενεργοποίηση Μονάδων
Για ενεργοποιηθεί μία μονάδα, ο παίκτης πρέπει να ξοδέψει έναν πόντο τακτικής. Η ενεργοποιημένη μονάδα μπορεί να εκτελέσει μία ενέργεια, αν και αυτό δεν είναι πάντα βέβαιο.

Διπλανά Εξάγωνα 
Διπλανά εξάγωνα θεωρούνται αν ενώνονται με μία ευθεία γραμμή, εκτός κι αν υπάρχει Blast Door ή Εμπόδιο επάνω σε αυτήν. 

Μετρώντας Εξάγωνα
Αν οι κανόνες σας υποχρεώνουν να μετρήσετε εξάγωνα (πχ σε μονάδα που βρίσκεται μέσα σε τρία εξάγωνα), θα πρέπει να μετρήσετε την πλησιέστερη μεταξύ τους απόσταση, η οποία όμως δεν περνάει μέσα από εμποδισμένα εξάγωνα ή από σφραγισμένες Blast Doors.

Χωρητικότητα Εξαγώνων
Κάθε μοντέλο έχει μία αξία Όγκου (Bulk). Ένα εξάγωνο μπορεί να χωρέσει έναν συνδυασμό από μοντέλα αρκεί η συνδυασμένη αξία Όγκου τους να μην ξεπεράσουν την χωρητικότητα τους 3 πόντους. Πχ. ο Βετεράνος Λεγεωνάριος έχει Όγκο 1 ενώ ο Cataphractii Terminator έχει όγκο 2. Άρα το εξάγωνο μπορεί να χωρέσει ένα Λεγεωνάριο κι έναν Cataphractii Terminator ή τρεις Λεγεωνάριους αλλά ποτέ δύο Cataphractii Terminators.

Εκτελώντας Ενέργειες
Οι μονάδες εκτελούν ενέργειες στην Φάση της Δράσης. Υπάρχουν πέντε εντολές (δείτε πιο κάτω) για να διαλέξετε. Εκτός κι αν υπάρχει κάποια άλλη αναφορά, η μονάδα θα πρέπει να ενεργοποιηθεί πρώτα και μετά να εκτελέσει μία ενέργεια.   

Κατειλημμένο Εξάγωνο
Κατειλημμένο Εξάγωνο θεωρείται κάθε εξάγωνο που έχει επάνω του έστω ένα μοντέλο. 

Καθηλωμένες μονάδες 
Κάθε μονάδα που βρίσκεται δίπλα σε εχθρική μονάδα θεωρείται καθηλωμένη,

Επανάληψη ριξίματος ζαριών
Κάποιοι κανόνες επιτρέπουν στους παίκτες να ρίξουν ξανά τα ζάρια τους. Το δεύτερο αποτέλεσμα είναι αυτό που ισχύει. Δεν μπορείτε να ρίξετε ξανά ζάρια που ρίξατε ξανά, εκτός κι αν υπάρχει συγκεκριμένος κανόνας που το επιτρέπει.  

Απομάκρυνση ως απώλεια
Ένα μοντέλο που απομακρύνεται ως απώλεια αφαιρείται αμέσως από τον πίνακα του παιγνιδιού και πλέον δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο στο σενάριο.

Πόντοι Τακτικής
Οι πόντοι τακτικής αντιπροσωπεύουν το πόσες φορές μπορεί να ενεργοποιηθεί η μονάδα. Οι μονάδες παίρνουν δύο πόντους τακτικής στην αρχή της Φάσης Ετοιμότητας κάθε γύρου, τους οποίους ξοδεύουν στην Φάση Δράσης. Οι μονάδες μπορούν να υποχρεωθούν να χάσουν πόντους τακτικής ως αποτέλεσμα χρήσης Καρτών Εντολών (Command Cards) ή από Κρίσιμα Κτυπήματα (Critical Effects). Σημειώστε πως αν η μονάδα χάσει όλους τους πόντους τακτικής δεν μπορεί να αναγκαστεί να χάσει περαιτέρω. Ο αριθμός των πόντων τακτικής που έχει κάθε μονάδα ανά πάσα στιγμή αντιπροσωπεύονται από τον Δείκτη Πόντων Τακτικής. Μπορείτε αναλόγως να τον αντιστρέψετε, να τον αφαιρέσετε ή να τον προσθέσετε.

Μονάδες
Μονάδα καλείται το σύνολο των μοντέλων που καταλαμβάνουν ένα εξάγωνο. Τα μοντέλα μπορούν να ενωθούν με την μονάδα ή να φύγουν από αυτήν με την Συνένωση ή Υποχωρώντας. Για κάθε άλλη δράση τα μοντέλα θα πρέπει να παραμένουν στην μονάδα τους.     


  

ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ
Το παιγνίδι χωρίζεται σε γύρους και σε φάσεις. Η διάρκειά του ορίζεται από τους Αντικειμενικούς Σκοπούς που ορίζει το κάθε σενάριο ξεχωριστά. Ας δούμε την σειρά των ενεργειών σε κάθε γύρο.

ΦΑΣΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ 
Κάθε παίκτης ρίχνει 3 ζάρια. Ο παίκτης που θα φέρει τα περισσότερα ζάρια με το σύμβολο του Στόχου (Hit) έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων. Αν και οι δύο παίκτες φέρουν τον ίδιο αριθμό επαναλαμβάνουν την ρίψη των ζαριών έως ότου υπάρξει νικητής. 

Αν στην περίπτωση που το σενάριο ορίζει ποίος παίκτης είναι εκείνος που έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, τότε δεν υπάρχει λόγος να ριχθούν τα ζάρια.



ΦΑΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Κάθε παίκτης τραβά μία κάρτα Εντολής στο χέρι του. Μετά από αυτό κάθε μονάδα λαμβάνει δύο πόντους Τακτικής.

ΦΑΣΗ ΔΡΑΣΗΣ
Ο παίκτης που έχει την πρωτοβουλία αρχίζει να ενεργοποιεί μία μονάδα του. Υπάρχουν πέντε διαφορετικές δράσεις που μπορεί να εκτελέσει:
Α) Προώθηση  
Β) Τρέξιμο
Γ) Συνένωση
Δ) Πυροβολισμός
Ε) Εφόρμηση

Α) ΠΡΟΩΘΗΣΗ
Η μονάδα προχωρά σε ένα προσκείμενο μη κατειλημμένο εξάγωνο.

Καθήλωση! Αν μία μονάδα έχει δίπλα της μία εχθρική μονάδα, θεωρείται καθηλωμένη. Η μονάδα αυτή μπορεί να κάνει Προώθηση, Συνένωση, Εφόρμηση.

Β) ΤΡΟΧΑΔΗΝ
Μία μονάδα μπορεί να μετακινηθεί μέχρι δύο εξάγωνο. Αν βρεθεί δίπλα σε εχθρική μονάδα θεωρείται καθηλωμένη και η κίνησή της σταματά. Το ίδιο θα συμβεί αν η μονάδα εισέλθει σε εξάγωνο που θεωρείται γεμάτο συντρίμμια (ruble).

Γ) ΣΥΝΕΝΩΣΗ
Μοντέλα από μία μονάδα μπορούν να εισέλθουν σε φιλικά κατειλημμένο εξάγωνο, αρκεί να μην ξεπεράσουν την χωρητικότητα που επιτρέπει το εξάγωνο, το οποίο είναι 3. Κάθε μονάδα έχει συγκεκριμένο όγκο (bulk) που μπορεί να καταλάβει. Με την συνένωση των δύο μονάδων η νέα μονάδα διατηρεί τον αριθμό των πόντων τακτικής που διατηρούσε η στατική μονάδα. Στην περίπτωση που δημιουργηθεί νέα μονάδα, θα έχει τον δικό της αριθμό πόντων τακτικής (από δύο θα μείνει με έναν ή αν δεν είχε, κερδίζει τους πόντους της μονάδας με την οποία συνενώθηκε).

Δ) ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΣ
Δ1) Αν μία μονάδα θελήσει να χρησιμοποιήσει τα εκηβόλα όπλα της πρέπει να έχει καθαρή οπτική επαφή. Καθαρή οπτική επαφή θεωρείται αν μπορεί η μονάδα που πυροβολεί να βλέπει το κέντρο του εξαγώνου που θέλει να πετύχει. 

Δ2) Στην περίπτωση που δεν υπάρχει καθαρή οπτική επαφή τότε ο αντίπαλος προσθέτει ένα επιπλέον ζάρι στο Ρίξιμο Αμύνης.

Δ3) Το ίδιο ισχύει στη  περίπτωση που μία μονάδα καταλαμβάνει ένα εξάγωνο που θεωρείται συντρίμμια.
Αν κάποια μονάδα καταλαμβάνει ένα οδόφραγμα, τότε λαμβάνει δύο ζάρια στο Ρίξιμο Αμύνης. Επίσης η επιτιθέμενη μονάδα δεν μπορεί να ενεργοποιήσει τις Κρίσιμες Επιθέσεις της. 

Ε) ΕΦΟΡΜΗΣΗ

Ε1) Μία μονάδα δηλώνει ότι θα κάνει εφόρμηση. Αν βρίσκεται σε διπλανό εξάγωνο από την εχθρική μονάδα, προχωρήστε στην επίθεση. Αν δεν βρίσκεται, τότε μπορεί να μετακινηθεί ένα εξάγωνο. Αν η εφόρμηση λήξει με την εκμηδένιση του αντιπάλου, τότε η μονάδα μπορεί να εισέλθει στο εξάγωνο που καταλάμβανε η αντίπαλη μονάδα χωρίς κόστος.

Ε2) Υποχώρηση: Η μονάδα που έχει τις περισσότερες απώλειες στο τέλος της Εφορμήσεως πρέπει να υποχωρήσει. Εάν δεν μπορεί να υποχωρήσει τότε πρέπει να ρίξει ζάρι για Απελπισμένη Άμυνα (Desperate Last Stand). Κάθε μοντέλο ρίχνει ένα ζάρι. Αν φέρει ασπίδα μένει εκεί που είναι και χάνει τους υπόλοιπους πόντους τακτικής. Αν δεν φέρει ασπίδα τότε αφαιρείται ως απώλεια.




ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ 
1) ΕΠΙΘΕΣΗ
1.1 Στην περίπτωση πυροβολισμού προσθέτουμε την αξία που έχουν όλα τα εκηβόλα όπλα της μονάδας.
1.2 Στην περίπτωση μάχης εκ του σύνεγγυς προσθέτουμε όλα την αξία όλων των όπλων που κουβαλούν.
Ρίχνουμε τα ζάρια και κρατάμε όσα έφεραν Επιτυχία (HIT).

2) Επιλογή ενός μοντέλου ως βασικό στόχο.

3) ΡΙΞΙΜΟ ΑΜΥΝΗΣ
Ο αντίπαλος ρίχνει τόσα ζάρια όσα είναι το άθροισμα της Πανοπλίας που διαθέτουν οι μονάδες. Κάθε Ασπίδα αφαιρεί μία Επιτυχία.  



4) ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΗΜΙΑΣ
Όσες επιτυχίες έχουν παραμείνει τότε μετράμε αν φθάνουν τον αριθμό της Αντοχής (Stamina). Αν τον φθάσουν τότε το μοντέλο αφαιρείται ως απώλεια. Αν όχι, τότε οι επιτυχίες απορρίπτονται. Αν υπάρχουν ακόμη επιτυχίες μετά απομάκρυνση ενός μοντέλου, τότε η διαδικασία επαναλαμβάνεται.

ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ
Κάθε όπλο, εκηβόλο ή για σώμα με σώμα, έχει την δυνατότητα να κάνει κρίσιμη επίθεση (νεκροκεφαλή). Κατά την διάρκεια του ριξίματος των ζαριών έλθουν παραπάνω από μία κρίσιμη επίθεση, τότε ο παίκτης επιλέγει ποίο από τα όπλα του θα εκτελέσουν την κρίσιμη επίθεση. Σε κάθε επίθεση μόνο μία κρίσιμη επίθεση μπορεί να συμβεί, όσα ζάρια κι αν υπάρξουν. Οι κρίσιμες επιτυχίες θεωρούνται και αυτές ως Επιτυχίες.


   

Comments