Kings of War- Η οπτική επαφή των μονάδων





Πρόσθια, οπίσθια, πλάγια πλευρά 
Το σύνηθες στο Kings of War είναι οι μονάδες να έχουν τέσσερεις πλευρές: πρόσθια, οπίσθια, αριστερή πλευρά και δεξιά πλευρά.
Κάθε μία πλευρά έχει ένα ‘τόξο’, μία περιοχή η οποία σηματοδοτείται τραβώντας μία νοητή γραμμή από την μία γωνία στην άλλη, όπως υποδηλώνεται στο Διάγραμμα Α.



Σημείο του Αρχηγού της μονάδας
Το σημείο αυτό βρίσκεται ακριβώς στο μέσο της πρόσθιας πλευράς της μονάδας. Συνήθως εκεί τοποθετούμε μία φιγούρα που να παίζει τον ρόλο του αρχηγού της μονάδας.

Όταν οι κανόνες λένε «από το σημείο του αρχηγού», όπως οι μετρήσεις αποστάσεων ή η οπτική επαφή, εννοούμε το σημείο που εφάπτεται ακριβώς στο μέσο της πρόσθιας πλευράς της μονάδας.

Τι μπορούν να δουν;
Κατά την διάρκεια του παιγνιδιού θα χρειαστεί να διευκρινιστεί εάν μία μονάδα βλέπει την άλλη, κυρίως όταν η μία μονάδα θέλει να εφορμήσει στην άλλη ή να την κτυπήσει με τα εκηβόλα όπλα της.

Οπτικό Τόξο
Το οπτικό τόξο της μονάδας βρίσκεται στο πρόσθιο μέρος της. Τα πλάγια και το οπίσθιο μέρος της μονάδας θεωρούνται τυφλά σημεία.


Οπτική Επαφή (Οπ.Επ.)
Εννοείται πως η μορφολογία του εδάφους και οι διάφορες μονάδες μπορούν να κρύψουν στόχους οι οποίοι βρίσκονται στο οπτικό τόξο της μονάδος σας. Για να δείτε εάν πραγματικά η μονάδα σας μπορεί να δει τον στόχο σας που βρίσκεται στο οπτικό της τόξο ακολουθήστε τους παρακάτω κανόνες.

Ύψος Μονάδας
Τύπος Μονάδας Ύψος
Πεζικό 1
Μεγ. Μεγ. ΠΖ 2
Ιππικό 1
Μεγ. Μεγ. ΙΠ 3
Τέρατα 4
Πολεμικές Μηχανές 2

Το ύψος των Ηρώων καθορίζεται από τον τύπο τους. 
Π.χ. Ο Ήρωας (ΠΖ) έχει ύψος 1 ενώ ο Ήρωας (ΙΠ) έχει ύψος 2.  
Κάποιες μονάδες μπορεί να αποτελούν σε εξαίρεση στον κανόνα και να έχουν διαφορετικό ύψος. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει καταχώρηση στα στατιστικά της μονάδας.
Π.χ Όρκλινγκς (ύψος 0)

Τραβώντας Οπτική Επαφή
Για να αποφασίσουμε εάν έχουμε πράγματι οπτική επαφή, τραβάμε μια νοητή ευθεία γραμμή από το σημείο του αρχηγού σε οποιοδήποτε σημείο της βάσης αυτού που θέλει να δει. Αν αυτή η νοητή γραμμή δεν περνά από άλλης μονάδας την βάση ή κάποιο εδαφικό σημείο, τότε η οπτική επαφή δεν εμποδίζεται.

Αν η μονάδα σας ή η στοχευόμενη μονάδα είναι ψηλότερη από άλλες μονάδες ή εδαφικά σημεία, τότε η οπτική επαφή δεν εμποδίζεται. Αν η νοητή γραμμή περνά από οποιαδήποτε μονάδα ή εδαφικό σημείο και έχουν το ίδιο ύψος ή είναι υψηλότερα από την δική σας μονάδα και την στοχευόμενη μονάδα, τότε η οπτική επαφή εμποδίζεται.
Σημειώστε πως η νοητή γραμμή της οπτικής επαφής δεν είναι υποχρεωτικά η κοντινότερη γραμμή μεταξύ του σημείου του αρχηγού και της στοχευόμενης μονάδας, αρκεί η γραμμή  να τραβηχτεί μεταξύ του σημείου του αρχηγού και οποιοδήποτε σημείο της βάσης της στοχευόμενης μονάδας.

Αν δεν είστε σίγουροι αν η μονάδα σας μπορεί ή δεν μπορεί να δει την στοχευόμενη μονάδα, ρίξτε ένα ζάρι. Από 1 έως 3 δεν μπορεί να την δει, ενώ από 4 έως 6 μπορεί.

Σημεία Εδάφους και Οπτική Επαφή
Θα μιλήσουμε για αυτά αργότερα.

ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
Μπορείτε να μετρήσετε οποιαδήποτε απόσταση θέλετε όποτε θέλετε. Εκτός και αν υπάρχει κάποιος άλλος προσδιορισμός, η απόσταση μεταξύ δύο μονάδων είναι η ευθεία που ενώνει τα δύο κοντινότερα σημεία των βάσεων των μονάδων.



Διάγραμμα Β1

Τραβώντας Γραμμή Οπτικής Επαφής-Παράδειγμα Α’
Η Μονάδα Α τραβά την νοητή γραμμή της οπτικής επαφής για να δει την Μονάδα Γ (δείτε το Διάγραμμα Β1). Η σπαστή γραμμή συμβολίζει την γραμμή της Οπτικής Επαφής που προσπαθεί να τραβηχτεί. Αν η μονάδα Α ή η μονάδα Γ είναι υψηλότερες από την μονάδα Β τότε η μονάδα Α  και η μονάδα Γ έχουν οπτική επαφή. Εάν η μονάδα Β έχει το ίδιο ύψος ή  υψηλότερο των μονάδων Α και Γ, το δεν μπορεί να υπάρξει οπτική επαφή μεταξύ μονάδας Α και μονάδας Γ.
           



Τραβώντας Γραμμή Οπτικής Επαφής-Παράδειγμα Β’
Σε αυτό το παράδειγμα (δείτε το Διάγραμμα Β2) η μονάδα Β θεωρείται το ίδιο υψηλή όσο οι μονάδες Α και Γ και ως εκ τούτου εμποδίζει την οπτική επαφή. Η μονάδα Α μπορεί όμως να δει την μονάδα Γ επειδή μπορεί να δει την άκρη της.  

                                                  Διάγραμμα Β2

Comments