Warhammer 40,000- 8th Edition New Rules Changes




GW had indicated some of the changes that are coming to the Warhammer 40,000 universe during their Adepticon Product Seminar. 


1. They want to bring the General’s Handbook’s “3 ways to play” back to 40K.

Open play will be an anything goes version in which the players with everything they have. It will be chaos but it will allow players to try their forces or play small scale battles (nice way to play the "start collecting" series).

The second version, narrative play, will allow non-competitive people to play and feel as if their battles mean something without tying as much importance to any one win or less. It could be really fun with each battle building upon the previous one, living and expanding the story rather simply play "just another match".

The third version, matched play, will be tournament-orientated play. That means regimented rules, standardized missions and so on.


2. Command Points: There is a desire to reward players for building thematic armies – “re-rolls and cool faction rules as a reward”.

At last, something is happening on the right direction! Many players have played 40k with total disregard towards their armies. Tau with Eldar, Necrons with Chaos, Eldar with Dark Eldar, and so on, have dominated for a long time the tables, it became annoying.


3. Movement Phase: The Movement Stat returns! Goodbye generic movement.

This devolpment has its pros and cons. It will differentiate the armies (how can the eldar walk the same distance as grots) but it will add an unnecessary factor of complexity since you have to remember one more stat. 



4. Shooting: Armor Save modifiers return.
At last! Range weapons can do actual damage! No more AP(n). Huge caliber weapons did nothing against power armour, just because they were AP4. If it will be somthing like AoS, a negative modifier will be included (or not) in their stat line. 


5. Assault Phase: A shift to Charging units fighting first, instead of Initiative based. A desire to reward successful charges.

Another good step! Finally, aggressive close combat armies, like the orks, will stand a chance against shooting or high initiative armies. For too long the Assault phase has been diminished in importance. 


6. Morale: There is a desire for Ld. stat to matter. Testing out the Age of Sigmar Battleshock Test mechanic.

In essence, they propose rolling D6+casualties taken - Leadership score and removing that many more casualties.



H GW ανακοίνωσε στο Adepticon Product Seminar κάποιες σημαντικές αλλαγές για το μέλλον του Warhammer 40,000.

1. Τρεις τρόποι για να παίξεις
Ο πρώτος τρόπος είναι το Ανοικτό Φορμάτ, το οποίο είναι αρκετά χαοτικό (όπως έγινε με το AoS όταν πρωτοκυκλοφόρησε) αλλά μπορεί να βοηθήσει τον χαλαρό παίκτη να πειραματιστεί με τον στρατό του ή να δοκιμάσει να παίξει μικρές μάχες με τα Start Collecting πακέτα.

Ο δεύτερος τρόπος είναι ο Αφηγηματικός. Αυτό ο τρόπος έχει πολλούς τρόπους campaigning και απευθύνεται σε παίκτες που θέλουν οι μάχες τους να έχουν μία συνέχεια (είτε χάσουν είτε κερδίσουν) και που δεν θέλουν να παίζουν ανταγωνιστικά.

Ο τρίτος τρόπος είναι απευθύνεται για όσους θέλουν να παίζουν ανταγωνιστικά σε τουρνουά. Εκεί θα υπάρχουν σαφείς κανόνες και σενάρια.


2Command Points
Οι θεματικοί στρατοί επί τέλους θα επιβραβεύονται! Είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση διότι παραέγινε το κακό με τους μεικτούς ότι-νάναι στρατούς.


3. Movement Phase
Επιστρέφει το Movement stat. Αυτό έχει και τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του. Από την μία πόσο φυσιολογικό ήταν οι eldar να έχουν την ίδια κίνηση με τα grot αλλά μπαίνει ένας παράγοντας που πρέπει κάθε παίκτης να ξέρει και ο οποίος είναι αχρείαστος.

 
4. Shooting
Επιστρέφουν οι Armor Save modifiers! Επί τέλους τα εκηβόλα όπλα μπορούν να κάνουν ζημιά. Με το AP ακόμη και όπλα μεγάλου διαμετρήματος ήταν αδύνατο να περάσουν την power armour επειδή το AP ήταν 4. Το πιθανότερο είναι πως θα είναι σαν το AoS, δηλαδή τα όπλα δεν θα έχουν Strength αλλά μία αρνητική μεταβλητή στα χαρακτηριστικά τους.

 
5. Assault Phase
Και εδώ έχουμε ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Οι επιτιθέμενες μονάδες στο Assault Phase θα παίζουν πρώτες, οπότε στρατοί σαν τα ορκ θα έχουν επί τέλους μία πιθανότητα να παίξουν κι αυτοί απέναντι σε shooting ή με high initiative στρατούς. Για πολύ καιρό η Assault Phase είχε πέσει σε ανυποληψία.   


6. Morale
Υπάρχει επιθυμία να δοθεί σημασία στο Ld. Ο έλεγχος θα γίνεται περίπου όπως το Age of Sigmar Battleshock Test.

Το πιθανότερο είναι να έχουμε ένα Ζ6+τις απώλειες- το Leadership και η διαφορά να είναι απώλειες. 






















Comments