Shadow War: Armageddon (Ελληνικά)




Αρχικά δεν είναι βασισμένο ούτε στην 7η, ούτε στην 8η έκδοση του Warhammer 40k, αλλά στο σύστημα που είχε το Necromunda το 1995, το οποίο ήταν βασισμένο στην 2η έκδοση του Warhammer 40k.

Στο SWA αν και θα δείτε πολλές ομοιότητες με την καινούρια εκδοσή, άλλα και με την 7η, αυτές είναι καθαρά και μόνο εμφανείς στον τρόπο παρουσίασης, γιατί η εταιρία ήθελε να χρησιμοποιήσει το σύστημα σαν το skirmish wargame της, που ίσως τραβήξει κόσμο και στο κανονικό της παιχνίδι.

Τα πράγματα είναι πολύ πιο ρευστά εδώ γιατί η κάθε παράταξη είναι ουσιαστικά μια ομάδα από τρία ως δέκα μοντέλα, με πολύ λίγες παρατάξεις να ξεπερνούν αυτόν τον αριθμό.

Μιλώντας οικονομικά, χρειάζεστε κυρίως το κουτί οπότε, εάν βρείτε πουθενά κάποιο, πάρτε το χωρίς δεύτερη σκέψη. Περίπου 110 Ευρώ έχει. Μέσα θα βρείτε σχεδόν όλα όσα θα χρειαστείτε για δεκάδες παρτίδες.

Εάν δεν το βρείτε, αγοράστε το Rulebook που πήρα και εγώ. Χρειάζεστε μονάχα τα 3 templates, ένα κλασσικό σετ με ζάρια από την GW, αφού το σύστημα αξιοποιεί το Scatter die αλλά και το Misfire die, και τουλάχιστο ένα κουτάκι από φιγούρες μιας παράταξης της επιλογής σας, ένα πινέλο και τουλάχιστο τρία βασικά χρώματα, και σίγουρα σκηνικά. Πάλι περίπου στα 100 ευρώ φτάνουν τα έξοδά σας, ειδικά εάν τυπώσετε διάφορα “πράγματα” που κυκλοφορούν στο internet δωρεάν για σκηνικά.

Εάν ήδη είχατε στρατούς και σκηνικά για Warhammer 40k, τότε απλά θέλετε μονάχα το rulebook και είσαστε έτοιμοι να παίξετε.

Οι κανόνες είναι πολύ πιο εύκολοι για να τους μάθεις, σίγουρα διαφορετικοί από την 7η έκδοση, αλλά γνώριμοι. Μπορεί εύκολα να παιχτεί σε μικρο τραπέζι του καφέ (60εκ επί 60 εκ) και το σύστημα είναι “ρεαλιστικό” και, σε έναν μικρο βαθμό, όπως και ο προκάτοχος του, είναι ένα παιχνίδι που μπορείς να παίζεις σαν ένα μικρο rpg όπου μπορείς να αναβαθμίζεις την ομάδα σου με καινούρια όπλα, χαρακτηριστικά και ικανότητες.

Στα θετικά του συστήματος είναι ότι η κάθε φιγούρα είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα, με διαφορετικά όπλα, εάν αυτό επιλέξετε, όπου θα αποκτήσει πολλές διαφορετικές ικανότητες και θα δει αρκετές και διαφορετικές μάχες.

Προσωπικά σχεδιάζω ήδη πέντε διαφορετικές ομάδες Chaos Space Marines, μια για κάθε θεότητα του Χάους, συν τον Malice/Malal, όπου η κάθε φιγούρα έχει ήδη αποκτήσει το δικό του όνομα, και η κάθε ομάδα έχει τον δικό της ξεχωριστό σχεδιασμό και τρόπο παιξίματος.

ΟΜΩΣ το SWA δεν είναι το Necromunda που ίσως κάποιοι είχατε παίξει και μπορεί ακόμα να παίζετε φανατικά. Το σύστημα έχει απλοποιηθεί σε σχέση με τον προκάτοχο του, όχι στο σύνολο του βέβαια, απλά σε μερικά σημεία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ένα ενδιαφέρων σύστημα στο σύνολο του.

Μέτα από ένα κάλο διάβασμα στους κανόνες, και ειδικά στο κεφάλαιο για τα campaign, είναι εμφανές ότι είναι σχεδιασμένο για να παίξεις ένα σύντομο campaign με μερικούς φίλους σου σε ένα ή δυο απογεύματα και να εμφανιστεί ένας κεντρικός νικητής ανάμεσα σας.

Αντίθετα στο Necromunda μπορούσες να παίξεις για μήνες με την ίδια ομάδα μέχρι να βαρεθείς η να πεθάνουν όλοι οι χαρακτήρες. Όμως το Necromunda ήταν σχεδιασμένο για campaign που κρατούν μήνες, κάτι που έκανε η Games Workshop την δεκαετία του ‘90 και στο Warhammer 40k. Μέσα από αυτή την προσέγγιση της εταιρίας δημιουργήθηκε και γράφηκε ο τρίτος πόλεμος στον πλανήτη Αρμαγεδδών άλλωστε.



Για να ολοκληρώσω την παρουσίαση, αυτό το σύστημα είναι ότι πρέπει για κόσμο που δεν έχει πολύ χρόνο στην διάθεση του για να βάψει φιγούρες, να παίξει μεγάλες παρτίδες με ντουζίνες από μοντέλα και οχήματα ή δεν έχει χώρο για ένα πλούσιο τραπέζι με σκηνικά.

Εάν κάποιος θέλει να παίξει σποραδικά μικρές διασκεδαστικές παρτίδες με φίλους του, αυτό είναι το τέλειο σύστημα.

Γράφτηκε από τον Δημήτρη Αθανασόπουλο

Comments