Warhammer 40,000 8η Έκδοση-Ανάλυση των Aeldari









Η 8η έκδοση του Warhammer 40,000 έφθασε. Για αν δούμε τι έχει αλλάξει στους Aeldari (Eldar). 



Πρώτα από όλα, το κύριο όπλο των Eldar, τα psychics, έχασαν πολύ μεγάλο μέρος της δύναμής του. Τώρα χρειάζεται να βασίσετε την στρατηγική σας κυρίως στο shooting και δευτερευόντως στο close combat.





Ας δούμε τους γενικούς κανόνες των Aeldari:



1. Ancient Doom. Κάθε φορά που μία μονάδα με το με την λέξη-κλειδί Ancient Doom κάνει ή δέχεται έφοδο από μονάδα με με την λέξη-κλειδί Slaanesh κάνει re-roll όλα τα χαμένα το hit ζάρια στο Fight Phase. Επί πλέον, παίρνει +1 σε Morale tests να βρίσκεται εντός 3΄΄ από μία μονάδα με την λέξη-κλειδί Slaanesh



Εντελώς διαφορετικό από την προηγούμενη έκδοση αλλά πολύ συγκεκριμένο για να έχει κάποια αξία.




2. Battle Focus. Η μονάδα μπορεί να πυροβολήσει στο Shooting Phase ωσάν να μην έχει κινηθεί ή να μην έχει κάνει Advance (εξαιρούνται τα Heavy Weapons).

Το αγαπημένο Battle Focus ακόμη καλύτερο. Οι Aeldari τρέχουν (7’’) και κάνουν και advance χωρίς να επηρεαστούν τα Assault όπλα τους, τα οποία θα έπαιρναν -1 στο Shooting. Προσοχή όμως διότι εξαιρούνται τα Heavy Weapons. 

Παράδειγμα.

Οι Windriders μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως το Battle Focus με Shuriken Cannons καθώς είναι Assault. Δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο με τα Scatter Laser καθώς είναι Heavy Weapons. 



3. Keyword <Craftworld>. Κάθε μονάδα που ανήκει σε craftworld παίρνει abilities από μονάδες του ιδίου craftworld. 

Πχ. Ο Biel-tan Autarch δίνει το ability του σε Biel-tan μονάδες. 


Ας περάσουμε στις μονάδες με πρώτες τις HQ.



ELDRAD ULTHRAN
Ο καλύτερος χαρακτήρας των Aeldari που έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής! Τα έχει όλα και συμφέρει!

Πρώτα από όλα, παίρνει και τα τρία psychic του Fate Discipline (συν το Smite). Άρα έχετε και τα τρία μαζί οπότε μπορείτε να εκμεταλλευθείτε πλήρως το Discipline. 

Μετά, έχει το Spiritlink, το οποίο μόλις ο Eldrad κάνει ένα επιτυχημένο psychic το αμέσως επόμενο παίρνει +1 στο psychic test. 

To T4 τον βοηθάει να αντέξει τα περισσότερα όπλα. Συνήθως θα τον κτυπούν στο 3+ ή στο 4+. Ακόμη και τότε το 3+ Invunerable save θα τον γλιτώσει από τα περισσότερα. 

Στο Fight Phase είναι αρκετά καλός! Έχει 2 επιθέσεις που κτυπούν στο 2+. Στην επιλογή αγχέμαχου όπλου έχει τις εξής επιλογές: 
Μπορεί να διαλέξει το Witchblade ενάντια σε μοντέλα με υψηλό δείκτη save (5+ ή 6+). 
Το Staff of Ulthamar είναι για μοντέλα με χαμηλό δείκτη save (2+ μέχρι 4+). Το μειονέκτημα του συγκεκριμένου όπλου είναι πως το πιθανότερο είναι να κάνετε wound στο 3+.

Μην ξεχνάτε επίσης ότι έχει το Ghosthelm το οποίο τον προστατεύει στο 5+ από mortal wound και τους Runes of Farseer που του επιτρέπει μία φορά στον γύρο να ρίξει ξανά τα ζάρια σε μία προσπάθεια να κάνει psychic ή όταν κάνει deny σε psychic.


PRINCE YRIEL
Ο Prince Yriel είναι Autarch του Iyanden. Μόνο με στρατό Iyanden μπορεί να χρησιμοποιήσει το Path of Command (δείτε τους Autarch). Γενικά, ο Yriel είναι προσανατολισμένος στο close combat καθώς το Spear of Twilight είναι ένα ενισχυμένο Witchblade (2+ to wound, -2AP, D3 DAM). Το The Eye of Wrath (3'', Pistol D6, S6, -2AP, D1) είναι ένα πιστόλι αρκετά δυνατό αλλά πολύ τυχαίο για να είναι κάπου χρήσιμο και χρησιμοποιείται μόνο μία φορά στην μάχη. Σε συνδυασμό ότι ρίχνει ξανά τα armour saves όταν φέρνει 6 μέσα στο Fight τον κάνει ελαφρά αφερέγγυο. Η άποψή μου είναι ότι είναι καλός μόνο για θεματικό στρατό.  

FARSEER
Ο Farseer είναι ένας βασικός χαρακτήρας που δίνει buffs. Παίρνει δύο psychic από το Fate Discipline (συν το Smite). Μέτριος ως χαρακτήρας. Κάτι το Τ3, κάτι τα 5W, δεν είναι τόσο φερέγγυος. Απαραίτητη προϋπόθεση για να τον έχετε στον στρατό σας είναι το Singing Spear.



WARLOCK
Ο Warlock πλέον είναι υποχρεωτικός! Με το Conceal να έχει αύρα 3'' προστατεύει σχεδόν τα πάντα από εκηβόλες επιθέσεις (προσοχή, όχι πεζά Monstrous), κάτι το οποίο οι Aeldari το έχουν ανάγκη καθώς ο κύριος όγκος των όπλων τους έχουν βεληνεκές 12''. Το αρνητικό του Warlock είναι το Destructor, το οποίο υποβαθμίζει το Smite από 18'' σε 9'' και από D3 σε 1 mortal wound. 


SPIRITSEER
Ο Spiritseer είναι η αναβαθμισμένη έκδοση του Warlock με ελαφρά καλύτερα χαρακτηριστικά. Το Spirit Mark που έχει βοηθάει τις μονάδες που έχουν την λέξη-κλειδί Spirit Host να ρίχνουν ξανά τους Άσσους στα To Hit εναντίων εχθρικών μονάδων που βρίσκονται εντός 6'' από τον Spiritseer. Πρακτικά, βοηθάει τα close combat των Spirit Host και το Shooting μετά από Fall Back της Wraithguard (λόγω του Implacable). To Witch Staff που έχει είναι μία καλύτερη εκδοχή του Witchblade, καθώς κάνει ξερό 2 Damage αντί για D3 του Witchblade.


FARSEER SKYRUNNER
Ακριβότερος από τον πεζό Farseer αλλά κερδίζει ταχύτητα (από 7'' σε 16''), ένα wound (από 5 σε 6), ένα Toughness (από 3 σε 4) και καλύτερο Save  (από 6+ σε 4+). Επιπλέον κερδίζει την λέξη-κλειδί Fly, το οποίο βοηθάει να κτυπάει ιπτάμενα σε Close Combat αλλά και να φεύγει από close combat και στην συνέχεια να πυροβολήσει σύμφωνα με τον κανόνα του Falling Back για το Fly. Επίσης έχει τον κανόνα Ride the Wind, που του επιτρέπει να προσθέσει 6'' στο Advance αντί να ρίξει ζάρι. Αν δεν παίζετε τον Eldrad προτιμήστε την συγκεκριμένη επιλογή για τον Farseer του στρατού σας.  

WARLOCK SKYRUNNER 
Έχει ακριβώς τα ίδια πλεονεκτήματα με τον FARSEER SKYRUNNER.


AUTARCH
Ο Autarch στην νέα έκδοση φαίνεται πως επιστρέφει ξανά στο πεδίο της μάχης. Κτυπά με όλα του τα όπλα στο 2+. Αυτό τον καθιστά ιδιαίτερα φερέγγυο. Στο close combat είναι ιδιαίτερα αδύναμος αλλά από μακρύ είναι θανατηφόρος. Μπορεί να εξισορροπήσει την κατάσταση μέσα στο close combat με το να πάρει fusion pistol αντί για shuriken pistol. 

Μπορεί να πάρει μέχρι δύο όπλα από τον κατάλογο των όπλων των Autarch.

Μπορεί επίσης να πάρει Banshee Mask ή Mandiblasters.

Με την Banshee Mask θα κτυπάει πάντα πρώτος στο close combat ακόμη κι αν δεν είναι ο επιτιθέμενος. Τα Mandiblasters μπορεί στην αρχή κάθε Fight γύρου να ρίξει ένα Ζ6. Αν φέρει 6 και ο αντίπαλος είναι Infantry τότε κάνει ένα mortal wound. 

Γνώμη μου είναι ότι καλύτερο είναι το Banshee Mask. Τα Mandiblasters είναι εξειδικευμένα και έχουν πολύ χαμηλό δείκτη στατιστικών (μόνο 6άρι), που μόνο αν παίζετε Striking Scorpions έχει αξία.

Κατά τα άλλα είναι ίδιος με την προηγούμενη έκδοση όσον αφορά την πανοπλία. Κλασσικό 3+ (4inv). 

Όμως, γιατί να επιλέξω για HQ μου έναν Autarch; Διότι έχει την εξής ικανότητα: The Path of Command. Η συγκεκριμένη ικανότητα βοηθάει όλες τις μονάδες <craftworld> σε 6'' από εκείνον να ρίξουν όλους τους Άσσους στο To Hit! Έτσι θα έχετε πολλές περισσότερες βολές που θα κτυπήσουν, ειδικά αν παίζετε Πεζικό.  



GUARDIAN DEFENDERS
Οι Guardian Defenders είναι το κλασσικό πεζικό των Aeldari. Έχουν τα ίδια στατιστικά με την 7η έκδοση οπότε μπορείτε να συνεχίσετε να τους παίζετε όπως και πριν. Αποφύγετε να τους παίζετε δεκάδα και πεζούς, καθώς με 12'' όπλο και με 5+ save δεν θα φθάσουν πουθενά. Οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει Warlock για τους προστατεύει με το Conceal. Το καλύτερο είναι εποχούμενοι σε Wave Serpent. Μετά, μπορείτε να τους παίξετε εικοσάδα με δύο Heavy Platforms.



HEMLOCK WRAITHFIGHTER
To Hemlock Wraithfighter επιστρέφει δυναμικά στην 8η έκδοση! To D-Scythe είναι Assault, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει φόβος ότι δεν θα κτυπήσει.  Κτυπά αυτόματα στις 16'' και προκαλεί D3 S10/Ap -4/2Dam, και το Hemlock Wraithfighter έχει δύο! Επί πλέον έχει το Mindshock Pod το οποίο αφαιρεί 1 στο LD των αντιπάλων σε 12''. Επίσης, έχει Spirit Stones ως μία μικρή άμυνα (στο 6άρι) απέναντι στα wounds και mortal wounds. Ο πιλότος είναι psycker o οποίος μπορεί να κάνει Conceal στον εαυτό του και να έχει -2 στο To Hit ή Smite! Συμβουλή μου είναι στον στρατό σας να έχετε δύο.




WRAITHLORD
Σε αυτήν την έκδοση ο Wraithlord έχει πέσει αρκετά. Πρώτα από όλα έπεσε από 8Τ στο 7Τ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τα περισσότερα όπλα πλέον τον κτυπούν στο 4+. Ακόμη και σε Fight δεν είναι τόσο καλός εξαιτίας του μειωμένου Toughness. Επίσης οι τρεις επιθέσεις που έχει στο προφίλ τον κάνουν πολύ κακό σε Fight με μονάδες πεζικού. Αν αποφασίσετε να τον κατεβάσετε στον στρατό σας επιλέξτε, τα δύο Flamers αντί για τα 2 Shuriken catapult.  



WAVE SERPENT
Το απόλυτο μεταγωγικό έγινε ακόμη καλύτερο! Τα 13 Wounds το κάνουν ανθεκτικότερο από τα υπόλοιπα οχήματα των Aeldari, το οποίο σημαίνει θα φθάσει να κατεβάσει τον κόσμο που μεταφέρει. Βέβαια συνεπικουρούν το T7 και το Sv 3+ για περισσότερη αντοχή. Το απόλυτο ατού τους Wave Seprent είναι η Seprent Shield. Όχι μόνο μειώνει τα Damage κατά ένα με ελάχιστο το ένα, αλλά και μία φορά στο παιγνίδι μπορείτε να την κάψετε κτυπώντας μία μονάδα στο 2+ για Z3 Mortal Wounds.  

Από οπλισμό, θα επιλέξετε αφού πρώτα έχετε σκεφθεί τι θέλετε να κάνει το Wave Seprent σας. Αν έχει επάνω κόσμο που θα αργήσει να κατέβει, επιλέξτε Heavy όπλα. Αν όμως θέλετε να κάνει σφήνα στον αντίπαλο στρατό, επιλέξετε τα 2L Shuriken cannon μαζί  με το Shuricken cannon upgrade. 9 βολές είναι αρκετές να ελαφρύνει το τοπίο πριν κατεβάσετε τους εποχούμενους.       

Από αναβαθμίσεις και πάλι θα εξαρτηθεί από το τι θέλετε να κάνει το Wave Seprent σας. Αν κάνετε περίπατο στο πεδίο της μάχης, θα πάρετε το Crystal Targeting Matrix, το οποίο βοηθάει για να ρίξετε τα Heavy όπλα σας χωρίς το -1 από την κίνηση. Προσοχή, ισχύει μόνο όταν πυροβολείτε την κοντινότερη μονάδα. Αν κάνετε την σφήνα, τότε θέλετε τις Star Engines, καθώς στο Advance θα έχετε 2Ζ6'' στην κίνηση του Wave Seprent. Επίσης, χρειάζεστε και τις Vectored Engines, καθώς μετά από Advance οι εχθροί σας θα έχουν -1 στα Hit Roll από ranged όπλα

Το Spirit Stone είναι τζόγος. Μπορεί να γλιτώσει ένα Wound ή ένα Mortal Wound αλλά μόνο στο 6άρι. Το βάζετε μόνο ας σας περισσεύουν πόντοι (κοστίζει 10 πόντους). 

Comments