Star Wars Armada: Η Φάση των Σκαφών (Ship Phase)


Κατά την διάρκεια αυτής της φάσης οι παίκτες εναλλάξ ενεργοποιούν τα πλοία τους.

Την φάση την ξεκινά ο παίκτης που έχει την Πρωτοβουλία (Initiative). Επιλέγει ένα από τα σκάφη του, το ενεργοποιεί κι εκτελεί τα παρακάτω βήματα με την σειρά τους:

1. Αποκάλυψη του Περιστροφικού Δείκτη Εντολών (Command Dial)

2. Επίθεση

3. Εκτέλεση Ελιγμού

Μετά το τέλος της ενεργοποίησης του πλοίου, ο εμφανισμένος Περιστροφικός Δείκτης Εντολών τοποθετείται με την αποκαλυμμένη του όψη δίπλα από το σκάφος. Ο αποκαλυμμένος Περιστροφικός Δείκτης Εντολών υποδηλώνει ότι το σκάφος έχει ενεργοποιηθεί για εκείνον τον γύρο. Έπειτα είναι η σειρά του αντιπάλου παίκτου να ενεργοποιήσει ένα μη ενεργοποιημένο σκάφος του. Αν δεν έχει σκάφος να ενεργοποιήσει τότε η σειρά ενεργοποίησης περνά στον πρώτο (ή στον επόμενο) παίκτη. Η αλληλουχία συνεχίζεται έως ότου οι παίκτες να ενεργοποιήσουν όλα τους τα σκάφη.    

Αποκάλυψη Περιστροφικού Δείκτη Εντολών 
Κατά την διάρκεια αυτού του βήματος, οι παίκτες αποκαλύπτουν τον κορυφαίο Περιστροφικό Δείκτη Εντολών από την στοίβα που έχουν δημιουργήσει και τον τοποθετούν με την αποκαλυμμένη πλευρά του δίπλα στο πλαστικό σκάφος. Αν ο παίκτης επιθυμεί θέλει να έχει η εντολή που αποκάλυψε το μέγιστο αποτέλεσμα, θα πρέπει να την παίξει στον αντίστοιχο χρόνο. Αν θέλει να την κρατήσει για κάποια άλλη στιγμή, πετάει τον Περιστροφικό Δείκτη Εντολών και παίρνει αντίστοιχα μία Μάρκα Εντολών, την οποία και τοποθετεί δίπλα στο σκάφος του.

Οι Μάρκες Εντολών δίνουν στους παίκτες μία σχετική ευελιξία, διευκολύνοντάς τους να χρησιμοποιήσουν τις εντολές που έδωσαν σε μεταγενέστερους γύρους. Όμως, οι δυνατότητες της Μάρκας Εντολών είναι σαφώς λιγότερες από ότι η εντολή που δόθηκε με τον Περιστροφικό Δείκτη Εντολών.


Επίθεση
Κατά την διάρκεια αυτού του βήματος, το πλοίο μπορεί να κάνει μέχρι δύο επιθέσεις. Η επίθεση θα πρέπει να προέρχεται από μία Ζώνη Κύτους (Hull Zone), και ο στόχος θα πρέπει να βρίσκεται εντός του Τόξου Πυρός (Firing Arc).

Ο Στόχος της επιθέσεως μπορεί να είναι μία Ζώνη Κύτους ενός εχθρικού σκάφους ή μίας ή και περισσοτέρων εχθρικών μοιρών. Τότε ο επιτιθέμενος ρίχνει τα ζάρια επίθεσης σε μία προσπάθεια να προξενήσει στον αντίπαλο ζημιά. 

Αφού το σκάφος εκτελέσει την πρώτη του επίθεση, μπορεί να εκτελέσει και δεύτερη επίθεση, αλλά η δεύτερη θα πρέπει να προέρχεται από διαφορετική Ζώνη Κύτους.  


Χάρακας Ελιγμών

Εκτέλεση Ελιγμού
Κατά την διάρκεια αυτού του βήματος, το σκάφος μπορεί να εκτελέσει έναν ελιγμό. Ο παίκτης παίρνει τον Χάρακα Ελιγμών (Maneuver Tool) και τον χρησιμοποιεί ώστε να τοποθετήσει ακριβώς το σκάφος του με την κίνησή του. Η απόσταση που διανύει το σκάφος αντιστοιχεί στον αριθμό που δείχνει ο Δείκτης Ταχύτητας (Speed Dial).   

Δείκτης Ταχύτητας


Για να εκτελέσετε ελιγμό με το σκάφος, ο παίκτης θα πρέπει να ακολουθήσει τα επόμενα υπό-βήματα με την συγκεκριμένη σειρά:

1. Καθορισμός Πορείας

2. Κίνηση Σκάφους

Καθορισμός Πορείας
Πρώτον, οι παίκτες ευθυγραμμίζουν τον Χάρακα Ελιγμών. Μετά μπορούν να στρέψουν τον χάρακα αριστερά ή δεξιά ώστε να αλλάξουν την τελική απόσταση και μέτωπο των σκαφών τους. Η Πίνακας Ταχύτητας στις κάρτες των σκαφών δείχνουν μέχρι πόσο μπορούν να στρέψουν τον Χάρακα Ελιγμών. Σε κάθε στήλη αντιστοιχεί ένας αριθμός ο οποίος ταιριάζει στον αριθμό του Δείκτη Ταχύτητας. Αυτή η στήλη δείχνει μέχρι πόσο μπορεί να στραφεί ο Χάρακας Ελιγμών. Υπάρχουν τρία σύμβολα: (-), (Ι), (ΙΙ).



α') (-) Ο Χάρακας Ελιγμών μένει ίσιος.
β') (Ι) Ο Χάρακας Ελιγμών μπορεί να στραφεί αριστερά ή δεξιά μία φορά.
γ') (ΙΙ) Ο Χάρακας Ελιγμών μπορεί να στραφεί αριστερά ή δεξιά μέχρι δύο φορές.

Ο παίκτης μπορεί πριν μετακινήσει το σκάφος του να χρησιμοποιήσει τον Χάρακα Ελιγμών για να δει την τελική τοποθεσία του.  

Κίνηση Σκάφους
Ο παίκτης τοποθετεί τον Χάρακα Ελιγμών στην μία πλευρά του σκάφους έτσι ώστε να εφάπτονται οι εγκοπές. Στην συνέχεια τοποθετεί τον Χάρακα Ελιγμών στο τραπέζι και χωρίς να τον μετακινήσει τοποθετεί το σκάφος του στην τελική του θέση. Προσοχή! Το σκάφος δεν θα πρέπει να τοποθετηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να επικαλύπττει τον Χάρακα Ελιγμών. 

Υπάρχουν φορές που το σκάφος θα επικαλύψει άλλα σκάφη ή σμήνη. Σε αυτήν την περίπτωση θα κοιτάξουμε τον κανόνα «Επικάλυψη».





Κατά την διάρκεια αυτής της φάσης ο παίκτης που έχει αποκαλύψει Εντολή Σμηνών μπορεί να κινήσει και να επιτεθεί με τα σμήνη του. Ο αριθμός σμηνών που ο παίκτης μπορεί να ενεργοποιήσει ισούται με την Αξία Σμηνών (Squadron Value) που έχει το σκάφος που χρησιμοποίησε την συγκεκριμένη εντολή.   

Comments