Eldritch Horror




Searchers after horror haunt strange, far places. For them are the catacombs of Ptolemais, and the carven mausolea of the nightmare countries. They climb to the moonlit towers of ruined Rhine castles, and falter down black cobwebbed steps beneath the scattered stones of forgotten cities in Asia. The haunted wood and the desolate mountain are their shrines, and they linger around the sinister monoliths on uninhabited islands. 

–H.P. Lovecraft, The Picture in the House 


An ancient evil is stirring. You are part of a team of unlikely heroes engaged in an international struggle to stop the gathering darkness. To do so, you’ll have to defeat foul monsters, travel to Other Worlds, and solve obscure mysteries surrounding this unspeakable horror. The effort may drain your sanity and cripple your body, but if you fail, the Ancient One will awaken and rain doom upon the known world. 


Investigator-Ερευνητής

Eldritch Horror is a cooperative game for one to eight players, based on the fiction of H.P. Lovecraft and inspired by the classic board game Arkham Horror. In Eldritch Horror, investigators travel the globe in an urgent quest to save the world from a diabolical, omnipotent Ancient One. With four different Ancient Ones, twelve investigators, numerous monsters, and hundreds of possible encounters, every game provides an unique and epic adventure.

Rumor Mythos Card-Κάρτα Φημολογίας

OBJECT OF THE GAME
Eldritch Horror is a cooperative game. All players are on the same team and win or lose the game together. The investigators' ultimate goal is to banish the Ancient One from this world by solving Mysteries.

In adsition, investigators need to deal with many threats and crises facing the world. These appear in the form of Gates (which spawn Monsters and can awaken the Ancient One) and Rumor Mythos cards (which harm investigators and can end the game prematurely). 
Ancient One-Αρχαίος

PLAYING THE GAME
Eldritch Horror is played over a series of game rounds. Each round consists of three phases that are resolved in the following order:

  • Action Phase: Investigators perform actions to move about the game board and prepere for the tasks ahead.
  • Encounter Phase: Investigators fight Monsters or resolve encounter cards on their current space.
  • Mythos Phase: The Lead Investigator resolves one Mythos Card. These cards often advance the Doom token, spawn Gates, or raise other challenges that investigators will need to overcome.
At the end of each Mythos Phase, the Lead Investigator may pass the Lead investigator token to any player of his choise. Investigators then start a new game round beginning with the Action Phase. Players conitue resolving game rounds until they have won or lost the game.


WINNING THE GAME
Investigators immediately win the game if they solve three of the Ancient One's Mysteries. If the Ancient One awakens, investigators will also need to solve the Final Mystery in order to win the game.

Investigators lose the game if any of the following occur:


  • If the Doom token reaches "0" space of the Doom Track, the Ancient One awakens. The Back of the Ancient One sheet lists how investigators can lose the game.
  • All investigators have been eliminated from the game.
  • A card effect causes investigators to lose the game. This most frequently appears on some Rumor Mythos cards.
  • The investigators are required to draw a Mythos card but cannot because the Mythos deck is empty



To Eldritch Horror είναι ένα παιγνίδι συνεργασίας για ένα έως οκτώ άτομα, βασισμένο στην μυθολογία που δημιούργησε ο H.P. Lovecraft. Το σύστημα που χρησιμοποιεί είναι βασισμένο στο κλασσικό επιτραπέζιο Arkham Horror. Το παιγνίδι έχει ως σκοπό οι παίκτες να καταφέρουν να εμποδίσουν την εμφάνιση ενός Ancient One. Αν δεν το καταφέρουν, τότε ο κόσμος θα γίνει έρμαιο αυτής της διαβολικής και απόκοσμης οντότητας. Κάθε παίκτης παίρνει (προσωρινά διότι ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι, σωματικοί και πνευματικοί) έναν ερευνητή από τους δώδεκα που έχει το παιγνίδι. Μαζί του θα ταξειδεύσει ανά την υφήλιο για να πολεμήσει τέρατα, να λύσει μυστήρια και γρίφους, να ταξειδεύσει σε άλλους κόσμους, και όλα αυτά με το χρονόμετρο της καταστροφής να τρέχει! Το παιγνίδι σε βάζει πραγματικά μέσα στο Λαβκραφτιανό περιβάλλον και υπόσχεται ατελείωτες ώρες ευχαρίστησης (και τρόμου)! 


Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΓΝΙΔΙΟΥ
Το Eldritch Horror είναι ένα παιγνίδι συνεργασίας. Όλοι οι παίκτες ανήκουν στην ίδια ομάδα και κερδίζουν ή χάνουν στο παιγνίδι όλοι μαζί. Ο αντικειμενικός σκοπός του παιγνιδιού είναι οι ερευνητές να διώξουν τον Αρχαίο από αυτόν τον κόσμο λύνοντας Μυστήρια.

Επί πλέον, οι ερευνητές θα πρέπει να ασχοληθούν με διάφορες απειλές και κρίσης που συμβαίνουν στον κόσμο. Αυτές εμφανίζονται με την μορφή Πυλών (οι οποίες γεννούν Τέρατα και μπορεί να αφυπνίσουν τον Αρχαίο) και από Κάρτες Φημολογίας (οι οποίες βλάπτουν τους ερευνητές και μπορεί να τελειώσουν πρώιμα το παιγνίδι).

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ
Το Eldritch Horror παίζεται μέσα από μία σειρά γύρων, Κάθε γύρος έχει τρεις φάσεις, οι οποίες είναι οι εξής:

  • Φάση Δράσης: Οι ερευνητές εκτελούν διάφορες δράσεις, μετακινούμενοι στον χάρτη του παιγνιδιού και προετοιμάζονται για το έργο που έχουν μπροστά τους.
  • Φάση Ανακαλύψεως: Σε αυτήν την φάση οι ερευνητές πολεμούν τέρατα ή επιλύουν στον χώρο που βρίσκονται κάρτες ανακάλυψης.
  • Φάση Μύθου: Ο Πρώτος Ερευνητής επιλύει μία κάρτα Μύθου. Συνήθως αυτές οι κάρτες μετακινούν τον Δείκτη Καταστροφής, γεννούν Πύλες, ή δημιουργούν άθλους τους οποίους οι ερευνητές πρέπει να υπερκεράσουν.
Στο τέλος κάθε Φάσης Μύθου, ο Πρώτος Ερευνητής μπορεί να περάσει την μάρκα του Πρώτου Ερευνητή στον παίκτη της επιλογής του. Οι ερευνητές ξεκινούν έναν νέο γύρο παιγνιδιού με την φάση της Δράσης. Οι παίκτες συνεχίζουν να παίζουν γύρους έως ότου κερδίσουν ή χάσουν το παιγνίδι. 


ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ  
Οι ερευνητές κερδίζουν το παιγνίδι την στιγμή που λύσουν τρία Μυστήρια του Αρχαίου. Αν ο Αρχαίος αφυπνισθεί, τότε οι ερευνητές έχουν μία κόμη ευκαιρία να κερδίσουν το παιγνίδι λύνοντας το Τελευταίο Μυστήριο.

Οι ερευνητές χάνουν στο παιγνίδι όταν συμβούν τα εξής:
  • Αν η μάρκα Καταστροφής φθάσει στο «0», τότε ο Αρχαίο αφυπνίζεται. Το πίσω μέρος της κάρτας του Αρχαίου αναφέρει πώς οι ερευνητές χάνουν το παιγνίδι.
  • Όλοι οι ερευνητές του παιγνιδιού εξοντωθούν.
  • Μία κάρτα αναφέρει ότι οι ερευνητές χάνουν το παιγνίδι. Συνήθως αυτού του είδους κάρτες εμφανίζονται στις Κάρτες Φημολογίας.
  • Όταν οι ερευνητές υποχρεωθούν να τραβήξουν κάρτα από την στοιβάδα των καρτών Μύθος αλλά η στοιβάδα είναι κενή

Comments